Skippy - Reisverslag uit Urunga, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Skippy - Reisverslag uit Urunga, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Skippy

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Januari 2016 | Australië, Urunga

Zo leuk, vanmorgen vroeg huppeld er in ene een kangaroe voor alle tenten en caravans langs. Gewoon over het pad voorlangs. Even later kwam ie dood leuk weer terug gehuppeld. Dat was Yamba.
Planning Coffs Harbour. Een leuke rit, niet al te ver. Ongeveer 110 km. Af en toe leuke uitzichten maar de echte bergen zijn verdwenen. Daar voor in de plaats kwamen de bananen plantages. Voor het eerst bananen gezien die goedkoper zijn als bij de Jumbo haha. 1.10 dollar per kg.
Coffs Harbour is een redelijk grote stad. Dus gingen we voor de zoveelste keer opzoek naar Uggs. In een groot winkelcentrum hebben we wat sushi gekocht om te ontbijten/ lunchen. Dat viel bar tegen. Laat ik het voorzichtig zeggen, het was niet te vreten. We hebben het weggegooid.
In het winkelcentrum was niets te vinden en in de winkelstraat vonden we 1 winkel die adverteerde met Ugg boots. Helaas het waren niet de echte maar van het merk Emu. Net zo lelijk en net zo duur maar die moesten we niet.Dus weer verder, we wilden dingen zien, niet winkelen. Verderop namen we een afslag waar ook een look out zou zijn. Bij het plaatsje Sawell kregen we het te zien. Een prachtig strandje wat droog gevallen was door de eb. Met daarbij een stroompje die het water naar de zee bracht. We zijn daar even aan het kiezelstrand gaan zitten en zijn vervolgens het water in gegaan. Het was heerlijk verfrissend. Nog even van het uitzicht genoten en opgedroogd. Toen toch maar weer verder.
We besloten bij Urunga er af te gaan en een camping op te zoeken. Dat was geen probleem. Na het dagelijkse portie noodles zit ik nu heerlijk in de schaduw. Straks gaan we een wandeling maken hier langs de laguna.
Het eind komt in zicht maar we genieten nog iedere dag!
Temperatuur 31 graden aan de kust tot 36 in het binnenland. ☀️

Km stand 220462
Gereden 238 km

Vanavond een heerlijke wandeling gemaakt over een km lange brug in het water. Wat een adembenemend uitzicht was dat. Het leek alsof je naar een Bob Ross schilderij keek. In het water zag je de vissen zwemmen en aan de andere kant was een mangrove bos. Prachtig!
Iedere camping lijkt wel zijn eigen soort dieren te hebben. We hebben kangaroes gehad, padden, possums, hagedisjes, vleerhonden maar deze camping heeft konijnen. Ook leuk!