Sunshine Coast - Reisverslag uit Eumundi, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Eumundi, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 Januari 2016 | Australië, Eumundi

Sunshine coast

Nog aan het nagenieten van Fraser verlieten we Hervey Bay. Op naar Noosa. Naar mate we dichter bij de Sunshine coast kwamen werd de natuur nog mooier. Bergen verschenen weer. Mooi begroeid met gras en bomen. Na het stadje Gympie hebben we heerlijk ontbeten langs de weg bij een koffie tentje. Bij het info center nog even wat kaarten gehaald van Noosa en omgeving. Vlak voor Noosa zagen we een look out point. De deden we dan!
Een hele beklimming voor de Volkswagen die het er best wel moeilijk mee had. Boven aan de auto geparkeerd en het laatste stuk moest met de benenwagen. Dat was ook even afzien. Het was bloedheet, geen zuchtje wind en steil omhoog. Maar dan had je ook wat! Wat een uitzicht! Kilometers ver. Bomen, meren, Noosa zag je in de verte echt onwijs mooi. We stonden helemaal boven op een berg dus konden 360graden kijken. Dat beloofde wat want we gaan ook naar het hinterland waar dus vele look outs en watervallen zijn.
Door naar Noosa head. Daar was het druk, heel druk. Geen parkeerplek te vinden. Zoveel mensen op straat en in de auto. Ik voelde me daar niet prettig en wilde er gelijk weer weg. Weg uit die drukte, rust is zoveel prettiger.
We zijn nog even door Noosaville gereden, ook een leuke straat maar ook druk en geen (extra grote) parkeerplaats. Change op plans, we gingen door. Kayaken wat we van plan waren kan vast ook nog wel ergens anders.
Richting Eumundi dan maar alvast richting het hinterland. Dat plaatsje had geen camping dus het eerste de beste bordje van camping gevolgd en toen kwamen we in het kleine plaatsje Yandina. Hier staan we aan een riviertje, lekker rustig! (Rustig in de zin van rust maar rustig zitten we niet ivm onze "buren". De zwarte vlag wappert er nog net niet).Morgen gaan we een wandeldag houden. Flessen water gaan in de vriezer zo dat we zo lang mogelijk koud water bij ons hebben. Mooie look outs en watervallen op het program, heerlijk!

Gereden 232 km. Totaal al 1211 km met de volkswagen