De eerste koala - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu De eerste koala - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

De eerste koala

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Port Fairy

De eerste koala!

De start was fris, bij het wakker worden ging de kachel aan. Ik schat een graad of 13.
Genoten van het ei met bacon dat Robert had klaar gemaakt. Even voor half tien begonnen we aan de volgende etappe. Het heuvelland ging meer over in een glooiend landschap, steeds meer verdort, ik begrijp niet dat de koeien dat gras lusten. Dan zie ik EINDELIJK de eerste koala, midden op de weg, DOOD. Bloed uit zijn bekkie, zo zielig. Dat was niet de voorstelling van mijn eerste koala....
Even verderop weer een dode Wombat, op zijn rug, pootjes in de lucht. Dat was de derde dode wombat so far. Dan de kangaroo's: levende 0. Dode: ik ben gestopt met tellen na 10....veel, heel veel. De rit vandaag was lang, veel dorre landschappen met aan de rand van de weg bossages. Eindeloos lang. Mooi op zijn manier maar geen reden om te stoppen en alles even beter te bekijken. Tijdens de rit begon de temperatuur op te lopen , eerst naar zo'n graad of 22 tot 30 op het eind. We zitten nu op een oude camping vlak bij Murray head. Na 6,5 uur en 541 km hielden we het voor vandaag voor gezien. Heerlijk aan een biertje aan de rand van een rivier waar de pelikanen rond zwemmen. Het is warm hier,maar in de wind goed uit te houden. De airco draait voor het eerst op volle toeren. Life's great!De eerste koala!

De start was fris, bij het wakker worden ging de kachel aan. Ik schat een graad of 13.
Genoten van het ei met bacon dat Robert had klaar gemaakt. Even voor half tien begonnen we aan de volgende etappe. Het heuvelland ging meer over in een glooiend landschap, steeds meer verdort, ik begrijp niet dat de koeien dat gras lusten. Dan zie ik EINDELIJK de eerste koala, midden op de weg, DOOD. Bloed uit zijn bekkie, zo zielig. Dat was niet de voorstelling van mijn eerste koala....
Even verderop weer een dode Wombat, op zijn rug, pootjes in de lucht. Dat was de derde dode wombat so far. Dan de kangaroo's: levende 0. Dode: ik ben gestopt met tellen na 10....veel, heel veel. De rit vandaag was lang, veel dorre landschappen met aan de rand van de weg bossages. Eindeloos lang. Mooi op zijn manier maar geen reden om te stoppen en alles even beter te bekijken. Tijdens de rit begon de temperatuur op te lopen , eerst naar zo'n graad of 22 tot 30 op het eind. We zitten nu op een oude camping vlak bij Murray head. Na 6,5 uur en 541 km hielden we het voor vandaag voor gezien. Heerlijk aan een biertje aan de rand van een rivier waar de pelikanen rond zwemmen. Het is warm hier,maar in de wind goed uit te houden. De airco draait voor het eerst op volle toeren. Life's great

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 10008

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: