Het verkeerde knopje - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Het verkeerde knopje - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Het verkeerde knopje

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Port Augusta

Het verkeerde knopje

Eindelijk werden we wakker zonder het koud te hebben, om een uur of half acht was het al zo' n graad op 18. De zon scheen volop dus het beloofde een warme dag te worden. Verwachting voor Adelaide was 35 graden, die kant gingen we op. We hadden de oude Australische camping nog niet verlaten en de temperatuur liep hèùl snel op naar de 30. Het landschap was wederom prachtig en we zaten nog maar zo'n 100 km voor Adelaide. Heerlijk rustige wegen waar vrachtwagens je gewoon inhalen met een dikke 110 km per uur.en dan zijn dat geen kleintjes als die van Buur Boter maar dikke road trains. Ik wist nog van mijn vorige reis dat er een prachtige afdaling vlak voor Adelaide kwam. En inderdaad, vlak na het plaatsje Stirling kwam ie. 10 km steile afdaling, 3 baans waarvan 1 voor vrachtwagens die maar met 40 km per uur naar beneden mogen. Aan het einde rol je zo Adelaide binnen .
Ik moest weer denken aan mijn vorige reis. Adelaide is nml een vierkante stad, wegen van oost naar west en van noord naar zuid. De vorige keer dat ik er was met René slaagden we erin om steeds fout te rijden. Ik wist nu wat me te wachten stond, eenvoudig zou het niet worden. En jahoor bij de eerste kruising wist ik al niet welke kant ik op moest. Natte vinger omhoog en doe een gok. Het was gelukkig een goede gok en in no time waren we door de stad.Aangezien Adelaide geen echte must see heeft en de temperatuur al om 12 uur tegen de 35 liep besloten we door te gaan. Het landschap werd droger en droger, grote velden met goud graan, heuvels en daar tussen grote plains. Te temperatuur buiten liep nog verder op, 37 graden werd aangetikt. Het raampje kon niet meer open vanwege de hitte. De Airco deed gelukkig zijn werk.
Op een gegeven moment komen we achter een speciaal transport te zitten, veel zwaailichten en volg wagens. Er stond gewoon een compleet huis op de vrachtwagen, ja écht. De lading was net zo breed als 2 rijbanen. Op een gegeven ogenblik ging ie aan de kant zodat het verkeer er weer even langs kon. Raar gezicht hoor , een huis op een vrachtwagen.
Tot Port Augusta verliep te reis vlot. Daar aan gekomen wilden we eerst boodschappen inslaan voor we de Outback in gaan. Na even zoeken zagen we de Coles, yes! Laat dat nou bij het Outback Center zitten waar ik met Rene ook ben geweest. Dus maar even wat foldertjes opgehaald en de weg gevraagd naar de Flying Docters. Boodschappen ingeladen en off we go.
Een paar honderd meter voor het vliegveld(je) zie ik ineens een,jawel, levende! Kangaroe!! Robert zag hem niet dus vol in de remmen en in zijn achteruit. Onze eerste kangaroo was een feit, ze waren zelfs met zijn tweeen!
Robert had zijn go-pro al in zijn handen om te filmen. Na het zien van ons hupten ze gezamenlijk weg met prachtige sierlijke sprongen. Heb je ze op de camera schat? Ja,ja owneeeeeeeee, verkeerde knopje!!! Maarja We hadden ze nu dan in het echt, in het wild gezien!
Op naar de Flying dokters. We werden vriendelijk ontvangen en er werd een film getoond over het werk van de mensen. Daarna mochten we de hangard zien waar 2 toestellen stonden. Na wat uitleg en de nodige foto's zijn we na een donatie weer gegaan.
Ik had al gezien dat er een Big4 camping in de buurt zat en zijn we daar gelijk heen gereden. Gelukkig zat er een zwembad bij want de temp. hier bij aankomst was 38 graden. Geen zon gelukkig anders was het niet te doen geweest. Dus ff geplonst en afgekoeld. Daarna stukje gelopen om spul te halen voor in het toilet en bij de lokalen kippenboer kip met patat gehaald. De beste man had mij niet helemaal goed begrepen toen ik 2x een halve kip bestelde en 2x een medium patat. We kregen nml 2 hele kippen en de medium hier is vergelijkbaar met een Nederlandse familie zak, dus 2 hele grote zakken patat. We hebben heerlijk gegeten, het was geen plofkip zeg maar. Morgen eten we de rest wel op. De was is weer gedaan, een droger is hier absoluut niet nodig, binnen no time is het droog. Het is nu ong kwart voor 8 (denk ik want de tijdzones lopen hier raar) en naar mijn schatting nog wel 28-30 graden, de wind is wat gaan liggen en er valt een verdwaalde drup regen. Dat weerhoud ons niet om buiten te zitten. De camper is heerlijk koud, zo koud dat ikvoorstelde de kachel maar aan te doen haha.
Morgen staan de Flinders Ranges op het program. Dat is een ritje van ong 135 km vv waarschijnlijk doen we dan nog een nachtje op deze camping om daarna echt de Outback in te gaan!

Km stand:53783 dus gereden 411 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: