Great ocean road - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Great ocean road - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Great ocean road

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 December 2015 | Australië, Port Fairy

Een frisse morgen, weer een reden om vroeg op te staan en gaan. 2 koffie en ik ben weer het vrouwtje in mijn geval. Robert heeft as allways alle spullen ingepakt. Half 9 de weg weer op. Het is bewolkt 15 graden maar droog, we zitten warm.
De eerste ahhh's en ohhh's volgen al snel. Gezien het tijdstip is het lekker rustig op de weg. Niet dat ik me op laat jagen maar steeds aan de kant omdat je langzame verkeersdeelnemer bent is niet leuk. Wat is het toch een prachtige weg, zoveel mooie look-outs met zich op stranden, rotspartijen en bergen! Ondweg stopten we dus een paar keer en ontbeten aan de kant van de weg.
Bij Apollo Bay hoopte ik surfers te zien maar de golven waren daar niet hoog, misschien was het het vroege tijdstip, who knows.
Na een lang stuk met ocean vieuw kwamen we in het regenwoud, prachtig! 2 meter hoge varens onwijze bomen ,heerlijke beklimmingen en stijle afdalingen met haarspeltbochten.
Bij Port Cambell kwamen we weer bij de kust en stonden de 12 apostellen op het program. Maar eerst de Gibson stepps!
86 treden langs een steile klif naar beneden, maar dan heb je ook wat! Op het strand had je een waanzinnig uitzicht op 2 van de apostellen. Wat een belevenis zeg, zo inmens groot, hoog ,sja ik begrijp het woord amezing nu! Heul veul foto's gemaakt.
Even verderop was de parkeer plaats voor de 12 apostellen, jasjes weer aan en gaan. Na een korte wandeling kregen we waar we voor kwamen, weer een prachtig uitzicht! Ik weet ff niet meer hoeveel van die rotsen er nog staan (dacht7) maar het is zo inmens! Zo hoog! Google maar eens.
Daarna nog even naar de London bridge geweest,( ook een google waard) wederom prachtig met prachtige golven en stromingen rondom.
Beter als dit ging de dag niet brengen dus besloten we tot Port Fairy te rijden en daar een camping te zoeken. Dat is prima gelukt, we zitten hier heerlijk, de zon schijnt weer. Een alleraardigste camping owner gaf ons weer tips voor straks in the Outback. Voor het eerst nu (erge) last van irritante vliegen maar zolang de zon schijnt jagen ze mij niet naar binnen.
Veel gereden, weinig km gemaakt, het was een mooie dag!

Km stand 52831 gereden 232 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10002

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: