Hemels weerzien - Reisverslag uit Lorne, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Hemels weerzien - Reisverslag uit Lorne, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Hemels weerzien

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 December 2015 | Australië, Lorne

Half 7 koffie, douchen ,inpakken en weer wegwezen. We hebben geen haast maar we willen zo graag! Op naar wéér een mooie dag.
De route zou ons via Frankston naar San Remo brengen maar dat is door een fout in mijn navigatie even fout gelopen. Maar ach, iedere route is mooi,weer prachtige heuvellandschappen. Helaas erg veel wind dus beide handjes moesten aan het stuur. De camper is natuurlijk een grote windvanger.
Via Frankston kwamen we wel op de goede route naar Melbourne waar we via St Kilda de stad in zouden komen. Dat is prima gelukt al hebben we de bekende wijk nauwelijks gezien. Wat ik wel herkende was Albert Park, bekend van het formule 1 circuit. Na weer een klein foutje wat al snel gecorrigeerd was kwamen we over de brug die ons naar west Melbourn leidde en zo in de richting van Geelong. Per ongeluk weer een afslag te vroeg genomen en kwamen we in Werribee waar we van de gelegenheid gebruik maakte om de vrijdag patatdag in ere te houden bij de Hungy Jacks.
Het vervolg ging voorspoedig en The Great Ocean Road werd vanaf Geelong goed aangegeven. Via de B 100 (waren Bassie en Adriaan niet naar hem op zoek?) kwamen we op de famous road! Bam! Wat een pracht zeg! Heerlijk om dit nu te zien met droog weer, wolken en zon , wel veel wind en soms een spat regen maar dat heeft de pret niet kunnen drukken. Wat een mooie blauwe oceaan met prachtige bergen aan de andere kant! We hebben een paar stops gemaakt en vooral genoten van het steeds veranderende uitzicht. Geen stuk is het zelfde, leuke haarspelt bochten, prachtig! Na een stuk of wat stops besloten we dat het genoeg was geweest voor vandaag, ik had er al ruim 5 uur opzitten dus op zoek naar de eerste de beste camping. Deze vonden we in Lorne, 25 km pas van het begin van de great ocean road. Maar wat hadden we al veel moois gezien zeg! Bij de camping had ik een deja-vu met een supermarkt van 7 jaar geleden, was ff leuk. We hebben daar in de loop van de middag weer de nodige boodschapjes gedaan.
Na het stallen van de camper zijn we een stukje gaan wandelen naar het strand. Weinig mensen maar wel een paar die-hards die in het water gingen. Gezien de koude wind hebben wij het bij natte voeten gehouden. Nog even heerlijk op het strand gezeten, genieten van het uitzicht en de nodige foto's gemaakt. Op de campsite nog even de eendjes gevoerd. Zo ineens breekt er spontaan een boom naast ons af die in de rivier valt. Raar.
Morgen gaan we weer verder maar waar het eindpunt is weten we écht nog niet. Er is hier zoveel te zien, de watervallen willen we ook niet missen.
Papegaaitjes in de boom, mooi man!