Australia day! - Reisverslag uit Rockdale, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Australia day! - Reisverslag uit Rockdale, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Australia day!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Januari 2016 | Australië, Rockdale

Australia day!

Bij het wakker worden plensde het. Het zag er behoorlijk grijs uit. Dus we waren niet al te optimistisch. Dat zou toch jammer zijn op Australia day.
Gelukkig droogde het op om half tien en zijn we om 10 uur gelijk vertrokken.
Weer even naar de trein gewandeld en een uurtje later liepen we al bij de Harbour bridge. Nog voor we in de drukte kwamen kwam er een F18 (in ieder geval het nieuwere broertje van de F16) laag over de stad vliegen. Kippenvel!! Zo gaaf en zo dichtbij, wat een geluid!!!! Na een paar keer over te zijn geweest vertrok ie weer. We hadden een goed uitzicht over de haven waar een oorlogsschip lag voor de mooie Harbour brigde. Er volgde een show van twee helicopters die synchroon vlogen. Gaaf hoor! We hebben er even gezeten in de schaduw want de zon was inmiddels goed doorgekomen. Mensen kijken, heerlijk. Daarna zijn we naar beneden gelopen om via het opra house langs de haven te lopen. Hier was het behoorlijk druk maar het was zeker geen Amsterdam op zaterdag. Goed te doen hoor. Het viel tegen dat er van het grote podium voor het opra house geen gebruik gemaakt werd. Gister hadden we toch heel wat leuks gezien. Onbegrijpelijk dat ze daar niet ondertussen een een of andere radiozender lieten draaien
Na een heerlijke Bratwurst te hebben gegeten zijn we naar de Botanic garden gelopen en hebben daar ruim een uur gechilled. Ondertussen landden er nog parachutisten in de haven en vlogen er nog andere vliegtuigen in formatie over. We besloten om nog even met het treintje door de Botanic garden te gaan. Leuk en leerzaam, dat scheelde heel veel lopen om dat alles te zien.
Daarna ging de tocht naar het Hyde park. Daar klonk muziek en was het gezellig! Het was er behoorlijk druk. Het was onderdeel van het Sydney music festival. Leuke eet tentjes, je kon er zitten. Dus snel twee stoelen gescoord en we hebben ons onder het genot van een biertje heerlijk vermaakt.
Om 6 uur begonnen we aan de terug weg. Terug op de camping zijn we begonnen om de backpacks in te pakken. Dat was even proppen maar alles kan mee terug naar huis. Morgen de laatste kilometers naar Apollo om de camper terug te brengen. En vandaar uit terug naar het hotel vanwaar we begonnen zijn 8 weken terug. Wij hebben de reis eigenlijk vandaag al afgesloten, het was reuze leuk die Australia day!