Hot, Hot, Hot - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Hot, Hot, Hot - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Hot, Hot, Hot

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Port Augusta

Hot, hot, hot

Planning: vroeg op, vroeg weg voor de hitte. In Port Augusta zou de temperatuur oplopen naar 40 graden. In Coober pedy "slechts" 39.
Dus om koud te blijven moesten we zo vroeg mogelijk de weg op om te genieten van de airco. Bij vertrek om 9 uur was het al27 graden.
In het begin van de rit was het nog redelijk begroeid langs de weg maar dat veranderde van het ene stuk na het andere. Dan kaal rood, dan weer begroeing, blauwachtig, maar steeds met een strak blauwe lucht. Na een uur of 2 de eerste break genomen bij een zoutmeer waar op het wereld snelheidsrecord is gereden. Maar dat was van korte duur vanwege de hitte, graadje of 36 in de schaduw, in de zon deed het gewoon pijn.
Na een km of 300 even bij getankt en hop weer verder. Nog 1 supersnelle pitstop gemaakt en de etappe uitgereden. Bij aankomst in Coober pedy eerst weer even voldoende drinken ingeslagen en in de liqor store een paar Heinekens. Robert (iedereen)moest zich legitimeren vanwege verordeningen in het dorp na problemen met de aboriginals. Die mogen vanwege hun drankprobleem maar 1 fles wijn per dag kopen. Daarna zochten we een camping met zwembad. Die wist ik te vinden na 7 jaar. Helaas zat er een breuk in het zwembad, er kon dus niet gezwommen worden.Zodoende zijn we verder gereden het dorpje in en al snel vonden we een andere camp site. Ook daar bleek geen zwembad maar wel de mogelijkheid om bij een nabij gelegen zwembad te zwemmen. Écht,het was gewoon te heet om die 5 minuten daar heen te lopen dus we zijn lekker op de camping gebleven. Daar werd ik nog even lastig gevallen door een paar abbo's.
Gelukkig konden we onder de luifel in de schaduw zitten anders was het niet te doen. Gegeten hadden we amper de hele dag, absoluut geen trek of honger. Dorst des te meer. Ik denk dat ik al met al op een 4 liter vocht inname zit en heb maar 2 x hoeven plassen. Dat zegt genoeg denk ik. Als afleiding hebben we nu gelukkig weer eens internet maar we zijn er beide niet in geslaagd om de blogs online te zetten. Het is nu 21.30 uur en ik schat de temperatuur nu nog op een graad of 32. Vannacht zakt ie tot hooguit 27. Dus dat wordt met airco aan slapen. Morgen blijven we hier nog een dagje, dan slapen we in een ondergronds hotel, en gaan het dorpje (meest vanuit de camper) ontdekken.

Km stand 54804
Gereden 539 km