Flinders Ranges - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Flinders Ranges - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Flinders Ranges

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Port Augusta

Flinders ranges

Bij het op staan was het al heerlijk aangenaam. Gelijk buiten koffie gedronken om 7 uur. Het viel me gelijk op dat iedereen op de camping al wakker was.
Bij het vertrek om half 10 was het al 33 graden. Dat beloofde wat.
Op naar de Ranges..
Prachtige landschappen met heuvels, bergen, plains en veel niets.
Via Quorn en Walker gingen we verder en verder en verder want op de kaart stond een afslag naar Wilpena maar je raad het al (René) we reden zo'n 70 km en toen was die er nog niet....In eens ging er een lampje branden, dit kwam me bekend voor. Dus maar omgedraaid en die 70 km weer terug gereden en een andere afslag genomen. Het landschap aan de ene kant van de Ranges was zoals in de outback, kaal en weinig begroeing maar aan de andere kant van de bergen, daar waar we moesten zijn was veel groener met bomen en grote struiken. We zijn gestopt met dode beesten tellen, het zijn er echt te veel. Aangekomen in Wilpena was het echt f*cking heet. 39 graden in de schaduw. We wilden toch even de benen strekken en even wandelen in de prachtige bossen. Electrolyten mee en gaan! Na zo'n 20 minuten kwamen we er achter dat we ons niet hadden in gesmeerd en Robert had zijn pet niet op. Echt, er zat niets anders op dan terug te gaan. Het zou anders niet goed komen, zo heet was het! Gelukkig had Robert wel een kangaroo gespot die er op de terugweg nog steeds zat. Cool!
De terugweg was een copie van de heenweg ( behalve die 140 km extra) We gingen weer richting Port Augusta om daar weer een camping te zoeken. Na een klein foutje in de navigatie zijn we op een top toerist park aangekomen. Helaas weer zonder wifi maar ach. Heerlijk even een koude douche genomen maar voor je weer terug bij de camper was had je er al niets meer van gemerkt. De zon is nu gelukkig weg maar de hitte nog niet. Het schijnt op dit moment koeler te zijn in Coober Pedy dan hier. We klagen niet hoor. Gewoon blijven ademen.
Straks nog even naar het strandje hier voor de deur, daar is het nu nog te warm voor, raar he.
Morgen Coober Pedy, de warmte verrassing is al weg maar ik heb er zin in!
P.s. Het valt erg mee met de vliegen.
Eindstand 54265
Gereden 482 km