Cheers! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Cheers! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Cheers!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Januari 2016 | Australië, Cessnock

Na een avond met kei harde regen en veel onweer was het smorgens weer droog. Half bewolkt zoals we dat in Nederland zeggen. Tegen 10 uur zaten we weer op de snelweg. 190 km te gaan tot Newcastle en dan de huntervally in. Het was een snelle snelweg. Eigenlijk zoals we die in Nederland hebben, twee baans en een goed laag asfalt. Alleen was het uitzicht hier hier beter.
Beter maar wederom niet spectaculair. We zijn nou eenmaal door en door verwend.
Toch stond ons nog wel wat moois te verwachten. De Huntervally. Na een km of 40 namen we een afslag om daar te beginnen aan een wijn route. Deze zou 115 km zijn maar ik was nog fris als een hoentje. Toch zijn we even gestopt bij een winery. Daar vroeg Robert of er ergens een tour was. De dames legden uit dat er alleen pre-booked tour waren en ze legde uit waar we die konden vinden want om 13.00 uur zou er nog een tour beginnen. Snel de auto weer in en net zo snel was ik de route kwijt. Jammer dan.
We vonden een bordje camping en dat was ook goed. Nog voor dat we ons hadden ingeschreven vroeg Robert naar een tour. De beste man achter de receptie belde gelijk. We moesten opschieten want binnen 1 minuut zou de man van de tour er al zijn! Hij was in de buurt en we konden nog mee! Dus hup de auto op een plek gezet en toen was de tour-man er al. De camping baas heeft zelfs snel even de stroom aangesloten. Betalen kwam later wel. Hoe cool!
Na nog twee stellen te hebben opgehaald reden we naar de eerste winery. De wijntjes gingen er vlot in. Ieder wijntje was weer heel anders van smaak. Het werd natuurlijk niet uitgespuugd. Na een wijn of 6 te hebben geproeft begon Robert al lacherig te worden. Dat zou wat worden. Ondertussen dreven er dronkere onweers wolken langs, wij hielden het droog gelukkig.
Na twee flesjes te hebben aangeschaft gingen we naar de volgende.
Het eerste wijntje was niet lekker en nog licht in het hoofd van de eerste ronde zijn we buiten gaan zitten en even genoten van het uitzicht.
Daarna gingen we naar een kaas proeverij. Daar moest voor worden betaald, dat hadden wij niet nodig. We kochten een kaas plankje met 3 soorten kaas en toastjes voor bij de pas aangeschafte wijn. Dat wordt smullen.
Toen nog een rondje wijn proeven. Deze smaakte weer beter haha. Dus weer een extra flesje mee. Heerlijk met bubbels. Omdat we tijd over hadden gingen we nog naar een chocolade winkel. Maar die combo met wijn lieten we schieten. Als laatste nog een award winning winery bezocht. Daar kon je op eigen gelegenheid gaan proeven maar dat hebben we maar gelaten. Een beetje te veel smaken gehad voor vandaag.
Na afloop werden we weer netjes bij de camper afgezet en onder het genot van ,Ja-een wijntje, de chinees van gister opgegeten (niet de chinees zelf hoor) De camping is leuk, het weer iets koeler. Het was een leuke tour zo vlak voor het einde van onze rit. Morgen rijden we door de Blue mountains en andere national parken naar het westen van Sydney. In een suburb heb ik (op papier) gezien. Vanaf daar gaan we maandag de Uggs halen. Dinsdag Australia day, woensdag de camper inleveren en dan Donderdag weer naar huis..... Het afscheid nemen gaat zwaar worden maar 1 ding is zeker, we gaan terug. Beloofd is beloofd!