Het kan niet op! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Het kan niet op! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Het kan niet op!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Januari 2016 | Australië, Ballina

Dat was weer een vroegertje vanmorgen. Half 8 reden we de poort uit naar de duikschool.
Na een instructie video, het passen van de flippers en de wetsuit gingen we met een busje naar het strand. Daar werd de boot te water gelaten en konden we er in springen. De plek waar we gingen snorkelen was maar 2,5 km vanaf de kust. 5 minuten varen. Onderweg stopte de boot omdat er dolfijnen zwommen. Wat een gaaf gezicht zeg. Het waren er een stuk of 4 in een groepje en later zagen we er nog 3. Prachtig!!!
Toen verder naar Julian rocks. Het water was onwijs helder. Ongeveer 25 graden, perfecte omstandigheden. Dat bleek ook toen we in het water lagen.
Wat hebben we een mooie vissen gezien zeg! De diversiteit was nog groter als op withsundays en de outer reef. Zoveel verschillende, niet te tellen. Plotseling zag ik een schildpad, wat is dat toch mooi om te zien, zo gracieus. Hij was dichtbij maar aanraken deed ik niet uit respect voor dit mooie waterleven. Weer even later zagen we een grote zand haai. Zeker twee meter lang. Hij zwom rustig een beetje bij de bodem op een afstand van een metertje of 8. Echt te gek!! Het viel me op dat er hier veel blauwe vissen zwommen, de andere keren had ik vooral geel gezien. De clownsvis,kleinere Wally's en ook knal blauwe zeesterren waren er. Het koraal was een stuk minder uiteraard maar de vissen waren zeker mooier! Uit eindelijk nog 2 schildpadden gezien. Die kwamen even naar boven om lucht te happen en zonken daarna weer af naar hun plek op de beschutte bodem. Wat-was-het-weer- gaaf!!! Na het uur snorkelen ben je echt kapot. Bek af klommen we weer op de boot en gingen weer terug naar het duikcentrum. Even snel het zout afgespoeld. Tot slot zijn we nog even (weer) een borrito gaan eten in het stadje. Daarna weer verder.
We zitten nu in Ballina, ong 20 km van Byron Bay. We gaan straks even de stad in om weer een tour te boeken, we hebben de smaak te pakken. We hopen hier te kunnen kayaken. Niet op zee maar in de rivier.
Het weerbericht voor vandaag: 29 graden, strak blauwe hemel en een aangenaam zacht briesje. Jaloers? Terecht!