Hemels! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Hemels! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Hemels!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Het was vandaag vroeg op maar dat is geen probleem voor ons. Om half 7 stonden we klaar voor de bus. Na nog meer mensen opgehaald te hebben gingen we aan boord van de Reefstar. Een prachtige catamaran. Het onderdek met lekkere airco en op het bovendek ook genoeg plaatsen. De crew was weer bijzonder vriendelijk! Koffie met koek en ander lekkers stond al klaar.
Na een uurtje varen langs vele eilanden kwamen we bij een eilandje waar we van af het strand konden gaan snorkelen. Het was AMEZING!! Onwijs mooie koralen, geel groen paars, in allerlei vormen en maten. Zo cool! En dan de vissen, scholen, kleine, grote, witte, zwarte, regenboogkleuren echt van alles!! Vooral de geel blauwe waren super gaaf! Dit kan je niet omschrijven, dit moet je gezien hebben zo mooi!
De zee was heel rustig, dus het snorkelen ging geweldig. We hadden2 uur de tijd en ik denk dat ik er 1 uur en 50 minuten in heb gelegen! Als 1 van de laatsten gingen we weer aan boord waar een geweldige luch klaar stond. Broodjes met verschillende soorten beleg, kip, koude pasta salade, rijst, en nog veel meer vulden onze al hongerige magen. De tocht ging verder naar Hill inlet. Bij dat eiland was het een stuk heter. Om de look out daar te bereiken moesten we een pad van ruim 500 m omhoog volgen. Dat was zwaar,bloedheet, zweten! Maar ik wist al wat ons te wachten stond en dat het de zware wandeling meer als waard was.
Ook dit kan je niet omschrijven. Een blauwer dan blauwe zee omringt door witter dan witte stranden. Spierwit. Adembenemend zo mooi, dit zie je echt nergens. Hemels!
Na de nodige foto's weer naar beneden waar onderweg de crew klaarstond met heerlijk koud water. Na nog een 100 meter gelopen te hebben kwamen we op het strand wat we net vanuit de look out hadden gezien. Het zand was zacht, heel fijn van structuur. Het water was nog lekkerder dan alle stranden die ik ooit bezocht heb. Warm en zo zout dat je gewoon bleef drijven. Dus ik heb heerlijk languit in het water liggen dobberen. Echt, dit moest de hemel wel zijn!
Weer als 1 van de laatsten gingen we aan boord. Nu stond er heerlijk vers gesneden fruit klaar, meloen, druif, kers,appel, heerlijke stukjes cake. Super verzorgd!
We waren helemaal op! De luikjes gingen een half uurtje dicht, om na te genieten van al het moois wat we gezien hadden.
Van daaruit gingen we nog voor een uurtje naar Daydream Island. Een eiland met een prachtige natuur waar ook een resort op staat. Al snel kwamen we een kangaroo tegen die zich ook liet aaien. Gedaan dus. Lief hoor en best wel zacht.
Helaas waren wel (koffie) tentjes al gesloten maar we vonden nog wel een nieuwe bikini voor me (thx schat). Verderop was een hele mooie aangelegde vijver met haaien, een hele grote stingray en vele bont gekleurde vissen er in. Ook nemo hebben we daar gevonden. Na een heerlijk koel colaatje moesten we weer terug naar de boot. Terug naar de haven duurde slechts een half uurtje. De bus stond klaaren konden snel terug naar de camper. Internet geregeld dus vanavond zijn we zoet. Alleen de stroom is uitgevallen op de camping maar daar wordt aan gewerkt. Douchen en voor de rest niks vanavond, we zijn kapot. Wat een dag, wat een indrukken! Zo mooi, zo gaaf, zo alles!!!