Feeling even better - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Feeling even better - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Feeling even better

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Feeling even better!

Merry cristmas!!
Niet dat we hier er dan maar niets van merken maar toch.
Half 10 begon het al aardig warm te worden, koffie werd al gedronken in de schaduw en dus de weg weer op. Planning: Bowen. Een plaatsje met + 10.000 inwoners en ik las op internet dat je daar kon snorkelen vanaf het strand. Prima doel toch. Slechts 112 km te gaan.
Prima rit gehad, zonder dat gevoel van km moeten maken. Mooie uitzichten weer met hier en daar wat bergen.
Bowen was boven verwachting. Ik verwachtte zo'n ouwelullen slaap dorpje.
Dat slaap dorpje klopte wel want het was kerst natuurlijk. Doodstil op de weg en alle winkels gesloten. We zagen al snel een big 4 camping aan het water die we wilden aandoen in de middag. De huizen in het dorp/stadje waren ongelooflijk mooi/gaaf/strak. Alle gazonnetjes op de cm gemaaid.
Horseshoebay klonk leuk, dus daar heen. Voor we daar aankwamen zagen we een ander strandje met mensen in het water, geen hoge golven. Helemaal geen golven eigenlijk. Dus ideaal om de snorkel op te zetten. Even later lagen we in het water, heeeeeeerlijk warm water! Robert had al snel kleine visjes gezien en dat was voor mij het teken om ook de bril op te zetten. Ik zwom naar een rots(je) op 10 meter van de kust en inderdaad daar zwommen zwart geel gestreepte visjes van een cm of 4. Even verderop werden ze groter en zag ik andere soorten. Op een gegeven moment zag ik een hele school met zilveren kleine visjes, een prachtig gezicht. Dat beloofd wat.
Ik denk dat we wel een uur in het water hebben gelegen. Wat me verbaasde was dat de zee zo zout was dat ik zonder enig drijfhulp gewoon bleef drijven. Ik hoefde totaal niet te zwemmen of te trappelen.
Na twee keer te hebben gesnorkeld waren we voldaan. De horseshoe zouden we nog bekijken en misschien daar ook weer het water in. Horseshoe was drukker met hoge golven, dus geen plek om te snorkelen. Dus weer verder.
Bij rose bay was het rustiger maar nog te hoge golven. Ik ben er wel even in gegaan.
Even de oogjes sluiten in de schaduw van een palmboom dan maar. Ik lig in een sluimer toestand en plotseling hoor ik zachtjes muziek, slechts 1 nr, zo raar,Sultans of Swing. Er moet meer zijn tussen hemel en aarde. Gelukkig was het Robert ook opgevallen anders had ik waarschijnlijk gedacht dat ik toch geslapen had.
Daarna op naar de camping. Snel terug gevonden maar met 1 ding hadden we geen rekening gehouden, het was kerst! Gesloten!! Volgende camping dan maar: je raad het al, gesloten.
Nou ja, rijden dan maar! We komen vast wel wat tegen, toch?
Na nog een top tourist en een big4 te hebben bezocht die dicht waren knepen we hem wel even. Where to stay for the night??
Op dan maar al vast richting Airlie beach, misschien komen we wat tegen.
Inderdaad in airlie beach was de big 4 gesloten maar even verderop was de Seabreeze camping open!! Wat een leuke camping! Eindelijk 1 waar we niet alleen staan, reuring alom, veel campers en Aussies die hier vakantie vieren.

Volgens de vriendelijke vrouw van de receptie was het 2,5 lopen naar Airlie beach dus na een heerlijk biertje hebben we onze wandelslippers weer aangedaan. Het werd al donker maar de weg was goed verlicht was er gezegd. Het was inderdaad een heerlijke wandeling waarbij de kuitjes niet werden ontzien. De haven was prachtig verlicht en de volle maan scheen zo mooi over het water! Een ahh momentje!
In het stadje zagen we gelijk honderd zaakjes waar we morgen de Whitehaven tour kunnen gaan boeken. We liepen door naar de lagoon, die prachtig verlicht tot 9pm open was. Heerlijk even romantisch de voetjes in het water laten bungelen. Genieten 2.0!
Besloten dat we daar morgen de dag gaan doorbrengen.
Na een Mc Donalds weer terug gelopen, heerlijk was het! De temperatuur is nog steeds boven de 25 graden schat ik, dus buiten nu nog even de blog afschrijven en even het internet op. Het was een prachtige dag en dat gaat het morgen zeker weer worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 10027

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: