We survived the Outback - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu We survived the Outback - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

We survived the Outback

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 December 2015 | Australië, Townsville

We survived the Outback!

Bij het opstaan was de temperatuur buiten heerlijk, lekker windje even geen gezweet. Op het nieuws hier werd er gezegd dat er een cycloon aankomt! Precies ja, in Cairns! Met heel veel regen uitloop naar Townsville. Mensen moeten zich gereed maken.Dus de plannen werden per direct gewijzigd, geen Cairns voor ons helaas. We gaan de rottigheid natuurlijk niet opzoeken. Townsville it is voor vandaag.
Dus vroeg op pad om op tijd in Townsville te zijn, weg uit de Outback. Het was genoeg geweest. 388 km voor de boeg.
Charters towers was de enige grotere plaats die we nog voorbij kwamen, daar was eigenlijk ook de afslag naar Cairns. Die namen we dus niet. Vanaf daar werd het groener, als of je het leven weer tegemoet reed. Ook de bergen kwamen in zicht, heerlijk weer! De wegen waren uitstekend en reden dus vlot Townsville binnen. Na even zoeken vonden we de kust. Wat is dat een lekker gevoel na 8 dagen outback! De zee, heerlijk windje, "slechts" 32 graden. Een verademing! Wat voelden we ons gelijk een stuk beter. We hebben een heerlijk stuk aan de boulevard gelopen waar we prachtige zwarte kakatoes zagen. Het was een mooi stuk met allemaal palmbomen. Wat een keurige stad zeg! Hebben heerlijk fish and chips gegeten in een resaurant met zicht op zee. Biertje erbij, hemels! Om 3 uur besloten we een camping op te gaan zoeken. Op de een of andere manier leek dat niet zo snel te gaan als in de outback.
De Bruce highway gepakt en we zouden de eerste de beste camping doen.
Het werd de tweede haha want bij de eerste misten we de afslag. De tweede ook wel,maar toen zijn we terug gereden.
Na een gravelroad van 2 km kwamen we op een camping. We werden ontvangen door een hele grote groep walibi's langs de kant van de weg. Zo leuk!!De receptie was een oude, en dan bedoel ik ook oude caravan. De eigenaar was een Duitser die hier 60 jaar terug was komen wonen (volgens mij was dit zijn eerste caravan)we konden de camping van hem kopen haha.
Hij vertelde ons ook over de aankomende cycloon en dat het hier over een dag of 2 los gaat met regenen. Heel welkom voor hem want het meertje hier staat droog. We vertelden dat we het zo leuk vonden, de kangaroes waarop hij zei dat er wel een stuk of 300! hier liepen. Dat was niet wat Robert wilde horen haha, een paar is gaaf, maar 300??
Bij het aansluiten van het stroom ( niet gedacht dat er uberhaupt stroom zou zijn op deze bush camping) kroop er een hagedisje uit de kap. Robert schrok zich de bekende ziekte, en besloot dat dit niet zijn camping was en ging binnen zitten. Ik voelde me juist in mijn nopjes en heb mijn wandelslippers aan gedaan, fototoestel om mijn nek en ben kangaroes gaan spotten.
Prachtig was het. Ze zaten overal. Helaas kon ik niet dichtbij komen maar met de grote lens genoeg kunnen vastleggen. Bij het (bijna) opgedroogde meertje dronken wat kangaroes van het water. Er zwommen mooie zwarte zwanen in en 1 verdwaalde lepelaar. Ik zit nu buiten klaar om nog meer wildlife te spotten, kom maar op met de beesten haha.

Speciale vermelding: Robert is alsnog een rondje kangaroe spotten mee geweest. We hebben ze weer gevonden! Blijft leuk!

In de schemer ben ik buiten gaan zitten. Wat heb ik genoten zeg! Tientallen kangaroes die over de camping hupten. Scharrelen naar eten, op een paar meter bij mij vandaan! Zo gaaf!!!!
Smorgens nog even een klein rondje gelopen en weer genoten van tientallen walibi's.

Km stand 58336
Gereden: 453 km

  • 24 December 2015 - 14:22

    Robert:

    Mooi geschreven skattie. Je bent alleen vergeten dat ook ik in de ochtend heb meegelopen. Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10054

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: