Tree road to Mount Isa - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Tree road to Mount Isa - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Tree road to Mount Isa

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 December 2015 | Australië, Tennant Creek

Tree road to Mount Isa

De hele camping was vroeg op en ik ook, iets van kwart over 6. De eerste mensen waren al aan het inpakken.
Ook wij gingen vroeg op pad want het zou een lange rij dag worden. Mount Isa op ruim 600km. Dat is met stops al snel een uurtje of 7 onderweg.
Onderweg eigelijk weinig speciaals gezien, buiten de duizenden termietenheuvels, de vele koeien los langs de weg en de twee prachtige adelaars die dode beesten op de weg aan het oppeuzelen waren. Op een gegeven moment, bij Avon Down werd het uitzicht buiten gewoon saai. Kilometers dor gras tot aan de horizon zonder bomen of struiken. Gelukkig veranderde dit weer na onze tankbeurt. Toen kregen we er weer zin in. Vanaf dat punt hadden we nog 200 km voor de boeg die verrassend snel voorbij vlogen. De wegen waren super, weinig verkeer dus de cruise op 110. Wel had ik veel last van zij-wind dus wel twee handjes aan het stuur. Prachtige road trains gezien.
Mount Isa is verrassend groot, echt een mijn werkers stad maar de big4 camping was snel gevonden. Na een alleraardigs ontvangst zijn we eerst een duikje gaan nemen in het zwembad, heerlijk. Het is hier nml nog steeds warm, zo'n 35 graden. De was is weer gedaan dus morgen kunnen we weer fris verder. Hughenden staat op het program, weer iets van 600 km. Maar ik wil een beetje haast maken, de bewoonde wereld weer in. Hier is nml niets.
Over 3 dagen zijn we in Cairns want ik wil het via een omweg doen zodat we niet twee keer het stuk Townsville-cairns hoeven doen. Vroeg donker hier by the way, het is nu kwart over 7 en best al donker.

Ps. Ik heb maar niets gezegd tegen Robert toen ik bij de camping receptie las wat je moest doen als je een slang zag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 10051

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: