Zere voeten.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Zere voeten.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Zere voeten....

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 December 2015 | Australië, Sydney

Na een heerlijk ontbijtje om een uur of 7 ( ja ik aan het ontbijt, mijn spijsvertering is nog in jetlag stand) zijn we ons gereed gaan maken voor de sightseeing dag. Nog voor we in het echte centrum kwamen hebben we de eerste witte kakatoe gespot.Robert kon zijn ogen bijna niet geloven. Met een klein beetje hulp van de plattegrond kwamen we als eerste aan bij de Royal Botanic Gardens. Echt prachtig daar. We namen de lange route om zo een prachtig uitzicht op het oprah house te krijgen. Het is zo geweldig om dat gebouw van alle kanten te bewonderen omdat het zo mooi is gemaakt. Tijdens de wandeling langs het water hebben we in het heldere water een pinquin gespot, zo gaaf!
Helaas was ie te snel voor de camera.
Na 100 fotos van Het Australische icoon zijn we gelijk een heerlijk biertje gaan halen die we mochten voorproeven.
Inmiddels liep de temperatuur aardig op wat een goede reden gaf om naar Manly te vertrekken. Om half 12 namen we de ferry om met een tochtje van een half uur in Manly aan te komen. Het is zo'n relaxt gebeuren daar. Leuke winkelstraat waar we gelijk zonnenbrand factor 50 hebben aan geschaft. Want dat gaan we nodig hebben. Op het strand was het niet afschuwelijk druk, veel surfdudes en hoge golven! Niet gezwommen want dat was te gevaarlijk. De strandwachten hadden het druk.
Na 2 uurtjes (denk ik want we leven zonder klok) zijn we na werderom een koud biertje weer vertrokken naar Circlar Quay.
De planning was om weer via de botanic garden naar Darling harbour te gaan maar de voetjes begonnen te protesteren. De vliegende honden hebben we overgeslagen. Die hopen we vanavond in de lucht te zien. Anthousiast geworden door de verhalen van mij en rene had Robert wel zin in om nog naar het sealife aquarium te gaan. Voor de kenners onder ons (René) die weten dat dat nog eens een aardig eindje weg is van de tuinen.
Zonder platte grond (was ik kwijtgeraakt) liepen we er in 1x naar toe. Het was super gaaf! De foto's volgen. Onwijze haaien, roggen en andere great barrier vissen. Het was super geslaagd. Trug hebben we een taxi genomen want onze voeten begonnen te voelen...Als een oud stel liepen we nog even naar de cubaan op oxfordstreet, de kuitjes protesteren. Nu zitten we met een Tooheys en een watermeloen vodka op het balkon. Moe maar vooral voldaan. We hebben heeeeeeel wat gezien vandaag en vooral genoten! ( nog steeds in korte broek)

Planning voor morgen: Bondi beach en toch nog even proberen om die vliegende honden te vinden. Iemand nog meer suggesties?

• 06 December 2015 - 01:28

Jermaine Sahusilawane :

Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben!! Hoe gaat het trouwens met het elektrische roken? Groetjes!!!

• 06 December 2015 - 12:28

Anneke Homan:

Die doet het goed maar kan een peuk niet vervangen! Dus half half gaat het worden denk ik. Haha