Australian zoo - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Australian zoo - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Australian zoo

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 Januari 2016 | Australië, Caloundra

Australian zoo!

De zon brandde al vroeg dus snel eruit ( dan heb ik het over 6.15 uur). We zouden pre paid kaarten halen bij de receptie van de camping maar helaas er was iets met de printer. Hopelijk was de rij bij de kassa niet enorm. Robert hoorde een gesprek bij de receptie dat een andere gast gister avond een Python onder de caravan had van ongeveer een metertje. Ze zei: " i shit my pants off" Het schijnt dat ie al eerder was gesignaleerd. (???) Ach ja shit happens haha
Klokslag 9.00 uur stonden we aan de kassa van de Australian zoo. Gelukkig viel de rij mee. Wat is het toch een mooi park. De hele entourage, palmbomen, heel veel groen, schoon en overzichtelijk. We zagen natuurlijk veel beesten maar de Koala's waren vandaag de favoriet. Op meerdere plekken in het park zaten ze in boomstammen met eucalyptus bladeren. We hebben ze ook even kunnen aaien. Zo lief en zacht. Om 12 uur begon de krokodillen show in een heuse arena. Ervarings deskundige als ik was wist ik dat je hoog moest gaan zitten ivm de zon die gaat draaien en echt, je wil niet met 31 graden in de brandende zon zonder een windje zitten. Al voor de show begon deed Bindi, de dochter van Steve Irwin, een optreden met liedjes en dansjes over de dieren. Leuk maar erg commercieel.
Bindi en haar broertje Robbert deden ook mee aan de krokedillen show.
Toen begon de show. Eerst kwamen de papegaaien en kaktoes rondvliegen en de bont gekleurde parkietjes. Echt vlak over de hoofden van de mensen.
Ook kwam er nog een adelaar en een gier, goed getraind om een stuk voer te vangen. Net als 7 jaar geleden werd er een man voor lul gezet.
Toen kwam de krokodil voor de show. Er werd uitgelegd over hun territorium, het water dus. Ik vond dat de man die de show deed best gevaarlijk bezig was. Hij stond regelmatig in dat water en de krokodil reageerde dan gelijk. Ik dacht steeds" hij zal maar uitglijden?" Maar alles ging goed en Bindi en Robbert hebben ook de krok te eten gegeven. Stoer hoor. Bindi is nu 17 en haar broertje 11. Het was een leuke show!
In het park kwamen we natuurlijk ook bij de kangaroes die daar rondlopen en chillen onder de bomen. Je kan ze gewoon aaien, zo lief weer.
Ook erg leuk om te zien waren de wombats. Die heb ik nog steeds niet levend in het wild gezien, alleen de paar dode( in zuid Australie was dat geloof ik.)
Om 14.00 uur hadden we het wel gehad, de olifanten en tijgers enz sloegen we over. Die kunnen we in Artis ook wel zien. We kwamen eerst langs the glas house mountains. Om te lopen waren we te moe na de dierentuin. Dus een look out opgezocht. Het uitzicht was grandioos. Zulke aparte bergen die afzonderlijk toch weer bij elkaar hoorden.
De planning was richting Brisbane. Maar echt, echt op het laatste moment bij de afslag nam ik de weg de andere kant op. We wilden nu niet naar Brisbane. Nog even de drukte ontwijken. Nog even de rust....
Bij Caloundra zijn we richting de kust gereden. Een heel leuk stadje, erg leuk, daar wilden we wel blijven. Maar helaas, onze zoektocht naar een camping bleef zonder resultaat. De enige die we vonden zat vol ( begrijpelijk). Een paar kilometer van de stad vonden we er gelukkig 1 want het begon al laat te worden en menig camping sluit om 18.00 uur de receptie. Nu naar binnen gejaagd door de steek muggen. Voor het eerst zo erg.
Het was wéér een leuke dag.

Km stand 219468
Gereden maar 80 km.