Waterfalls - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Waterfalls - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Waterfalls

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 Januari 2016 | Australië, Landsborough

Waterfalls.

Na geen gedag gezegd te hebben tegen onze mede kampeerders gingen we richting Nambour om daar de afslag richting Mapleton te nemen. Daar startte onze eerste wandeltocht. Als eerste wachtte ons een teleurstelling, de look out was dicht ivm instortingsgevaar. Toch gingen we de bush walk doen. En die was geweldig!! Wat een mmoi regenwoud zeg! Zo dicht begroeid met varens, palmen, tree grass en vele onwijs dikke oude bomen. Het was geweldig. Helaas was de waterval opgedroogd. Meer als een kleine vijver met een enkele druppel die een stukje naar beneden viel hebben we niet gezien. Wel ontdekte ik een varaan. Prachtig beest! Na een klein uurtje te hebben rond gelopen gingen we verder. Flaxton , Kondilla falls National park.
Het was er al erg druk op de parkeerplaats, dan moet er toch wel wat te zien zijn. En dat was er ook.
Eerst een wandeling van 1,4 km door het regenwoud. Daar kwamen we al snel water tegen. Dat beloofde goeds. De paden waren eerst geasfalteerd (jammer) maar verder op gelukkig gravel. Dat maakte het toch wat echter, ruiger. Het laatste stuk was als haarspeldbochten met een stukje vlak en dan weer naar beneden gelukkig met trap treden. Maar het was een heel eind naar beneden dus dat moesten we later ook weer omhoog. Gelukkig was het heerlijk koel in het woud. Beneden aan gekomen zagen we de waterval, wat een ohhhh momentje. Zo mooi dat kan je niet omschrijven. In de pool er onder zwommen mensen. Dat moesten wij ook! Dus na de nodige foto's sprong ik er als eerste in. Wat was dat heerlijk fris zeg! Een heerlijke verkoeling! Het was gelijk heel diep, ik heb geen bodem gevoeld. We zijn nog even naar de waterval gezwommen en even op de kant genoten van het uitzicht en het heerlijke water. Na een poosje zijn we weer vertrokken en begonnen aan de pittige terug weg. Bij terug komst was de parkeerplaats nog voller en na een yogurtje gingen we weer verder. De weg naar de volgende look out was ook weer geweldig. Onwijze ver gezichten over de vele dalen en bergen. Mooi begroeid met gras en wat bomen. Regelmatig hadden we een afdaling of een beklimming van 12%. Kicken hoor. De volgende look out reden we dan ook perongeluk voorbij, we zaten in een snelle afdaling en zagen het bordje dus te laat om te kunnen stoppen. Maar ach, deze hele tour was een en al mooie look outs van uit de auto.
De 3 e stop zou zijn geweest bij Maleny maar voor we op de parkeerplaats waren zagen we al dat het er druk was, de auto's stonden langs de weg geparkeerd. Dat zag ik niet zitten met de grote bus en zijn toen maar omgekeerd. Ook de volgende geplande stop hebben we waarschijnlijk over het hoofd gezien, een botanic garden. Toen ik dat besefte zijn we door gereden en de hele "Blackall Range" gaan rijden. Zo' n mooie route, dwars door het hele Hinterland. Afdalingen waarbij je een achtbaan gevoel kreeg en stijgingen waarbij de Volswagen het maar net tot de top haalde. Ik kneep hem wel even.
Toen we de ronde gemaakt hadden kwamen we weer bij de gemiste Look out langs en toen hebben we even kunnen stoppen. Geweldig hoor, je kan 40 km verderop de zee zien, alle dorpjes en het hele uitzicht over de dalen met in de verte de bergen waar we zojuist doorheen hadden gereden.
Vlak na afslag Landsborough vonden we een camping. Gelijk genomen want ik had de kilometers wel in de benen zitten.
Ik herkende het al snel van 7 jaar terug toen het nog een top tourist park was (nu niet meer)en René en ik genoten van een onwijze onweersbui.
Het is nu ouder en wat vervallen. Maar de douches en wc's zijn gelukkig schoon. Stiekum hoop ik op de onweersbui vanavond ;-)
Morgen The Australia Zoo.