Kikkerssss! - Reisverslag uit Woodgate, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Kikkerssss! - Reisverslag uit Woodgate, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Kikkerssss!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Januari 2016 | Australië, Woodgate

Kikkerrrrrs.

Gisteravond (het begon te schemeren) wilden we nog even een stukje wandelen. Laat er nou een bush walk zijn naast de camping. Ik denk na 15 meter hoorden we geritsel en dat was voor Robert het seintje om terug naar de camping te gaan haha. Dit was niet zijn ding. Dus ik ging alleen nog even verder, ik vond het prachtig en hoopte wat wildlife te zien want in de schemer komt alles zo een beetje tot leven. Ik hoorde steeds geritsel en kwam er snel achter dat dit kikkers waren, veel, dezelfde die ik de avond ervoor op de andere camping had gezien. Onderweg kwam ik ook nog een kabouterdorp tegen. Compleet met verlichting. Leuk hoor.
Vanmorgen was het al weer snel bloedje heet. De route vandaag was richting Bundaberg en dan bij Mon Repos het turtle center bezoeken. Eerst deden we nog een ander strand aan want anders waren we wel erg vroeg op plaats van bestemming. Daar was een surf klasje bezig om de eerste beginselen onder de knie te krijgen.
Mon Repos was eigenlijk ook snel gevonden. Het onbemande centrum was vol informatie over de schildpadden die er leven. Er waren verschillende walking tracks. Die hebben we niet genomen ivm de hitte. We zijn wel naar het strand gelopen, prachtig en toch even anders dan andere strandjes door de aanwezige zwarte rotsen. Verderop zagen we een stuk omgewoeld zand waar volgens mij de schilpadden eieren hadden gelegd. Helaas hebben wij ze niet kunnen spotten, daarvoor moet je na de schemer/avond zijn. In het centrum konden we helaas geen informatie vinden over een tour zodat we dat ook zouden kunnen meemaken.
Ok what next? Hervey bay was net even te ver dus we gingen voor de midden weg. Op de kaart had ik een klein kustplaatsje gezien met de naam Woodgate. Dus die gedaan. Al snel een onwijs leuke camping gevonden, vol met Australiërs die hier vakantie vieren. Ik geef ze geen ongelijk want we zitten aan het prachtige 16 km lange strand met heerlijke golven. Bij de camping zit een eettentje waar we heerlijk gegeten hebben. Gelijk daarna het strand op gegaan en genoten van een lange strandwandeling. Het water was warm!!! Ongelooflijk lekker.
Morgen Hervey bay, gaan we de tour naar Fraser island boeken.! Super veel zin in!
Robert zit in de camper, hij heeft 2 kikkers gespot naast de camper hahaha. Hij heeft ze liever op zijn bord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 9987

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: