Newyears eve in Airlie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Newyears eve in Airlie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Newyears eve in Airlie

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 Januari 2016 | Australië, Airlie Beach

New years eve in Airlie
Gisteravond zijn we om een uur of half 10 met de bus naar Airlie gegaan. Dat was goed geregeld, voor 2 dollar pp kon je mee en de bussen reden rondjes van en naar Airlie.
Het was al druk! Heel veel jongelui, veelal al naar de klote,maar ook gezinnetjes. Er was gezegd dat er vuurwerk zou zijn bij het strand dus gingen we daar heen. Eerst op het gras gezeten, gewoon mensen kijken. De politie hield een groep jongens aan die zaten te kloten in een boom. 1 persoon ging op de bon, waarschijnlijk voor het drinken in het openbaar. (Dat kostte 7 jaar terug 90 dollar hè Rene) De jongen was dan ook niet blij.
Even latr zijn we op het strand zelf gaan zitten. Het weer was heerlijk! Graadje of 24 nog denk ik. Het werd drukker en drukker. Zo leuk! Tegen 12 zat het strand aardig vol met vooral drinkende of dronken jongelui en backpackers. Om 12 uur begon een prachtig vuurwerk, dat is toch echt wel van een ander nivo dan in Nederland. Het publiek ws ook razend enthousiast!
Gaaf om mee te maken!
We dronken champagne op het strand en om een uur of 1 zijn we weer per bus naar de camping gereden. Een geslaagde avond!
Vanmorgen werd ik om half 8 al weer wakker van de hitte. We zitten net aan de koffie en komt de terrein man aangelopen. De nieuwe camper was er!
We hebben gelijk de spullen overgebracht. Deze camper is de camper die we eigenlijk besteld hadden. Niets mis mee. We waren wel een beetje verwent want het is in ene wel een stuk kleiner en we missen vooral de zonneluifel. Dus dat werd smiddags voor mij de schaduw opzoeken bij het zwembad. Heerlijk gezeten.
In de avond weer take away thai gehaald en lekker buiten opgegeten. De zon gaat hier nml al vroeg onder (7 uur is het donker)
Vanavond het eerste dagje in de nieuwe camper en dan morgen vroeg weg, we zijn er aan toe. Eugella national park gaat het worden, twee uurtjes rijden hier vandaan. De reis gaat verder!