Duikdag! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Duikdag! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Duikdag!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

30 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Duikdag!
Het wekkertje ging om 6 uur af, snel eruit. Kwart over7 was de bus er die ons naar de haven bracht. De campersleutels afgegeven bij de receptie. We hoopten dat ie vandaag gefixed/ vervangen zou worden. Maar eerst hadden we iets veeeeel leukers op het programma.
Al snel na het inchecken vertrok de catamaran, weer zon groot ding. Prachtig hoor. Het weer was beter dan de laatste paar dagen dus dat ging goed. Robert was vergeten zijn zee-ziek pleistertje te plakken (alsnog gedaan maar eigenlijk te laat) en dat heeft ie geweten, na een half uurtje begon ie zich al niet lekker te voelen. De zee was ruig, hoge golven. De catamaran ging echt tekeer. Al snel werden de eerste kotszakjes uitgedeeld en die werden gretig afgenomen. Een hele familie chinezen hing boven het zakje. Het personeel had het er echt druk mee, zakjes uitdelen, ophalen, ijsblokjes en water uitdelen. Ik moet toegeven het was echt wel erg heftig. Ik heb niet gespuugd maar mijn lichaam protesteerde ook. Misselijk blegh. En dat terwijl ik het wel een prachtig schouwspel vond.
Na een tocht van 2! Uur kwamen we aan op het platform. 10 minuten nog even bijgekomen en toen de stingersuits aan getrokken om te snorkelen.
Een nieuwe wereld ging open! Dit had ik nog nooit gezien!! Zo groot koraal, zo veel! Zoveel kleur! Zo helder water! En zo ondiep dat je met snorkel echt alles perfect kon zien. Hoeveel vissen er in het koraal leven, ongelooflijk. Iedere keer zag je weer een ander fraai soort ergens vandaan komen. De felste, bontste, zoveel soorten die ik zelfs nog nooit in artis,boeken, tijdschriften of waar dan ook had gezien. Echt een wereld wonder. De zee was best ruig om in te zwemmen dus na een 1,5 uur ging Robert er alvast uit. Ik bleef nog even en zwom nog even verder waar het alleen maar mooier werd. Snel heb ik de gopro opgehaald om toch nog even wat te filmen.
Bij terug komst stond de lunch klaar. Door de opwinding smaakte het me niet zo maar heb wel het nodige gegeten om energie op te doen. Want na de lunch stond voor ons de introductie duik op het program.
Het was super geregeld. We werden keurig geholpen.
De cursus in Akersloot heeft prima geholpen! Eerst op 1,5 meter diepte even wennen, dat ging prima, ik had de(ademhaling) slag snel te pakken. Even zelf geoefend met het masker klaren, ging ook zoals het moest. Ik was er klaar voor en Robert gaf ook het ok teken. De instructrise hield ons beiden aan de arm zodat ze alles steeds goed in de gaten kon houden. De oren klaren ging ook boven verwachting goed. Alles dus! Ik voelde me als de bekende vis in het water. Ik denk dat we afdaalden naar een meter of zeven. Wat een pracht zeg! Nog beter zicht op al het leven onder de zeespiegel. Weer al die verschillende kleuren, vormen en grootes. En dat koraal...... Het zwierige, het houterige, versteende...zoveel had ik in mijn leven nog niet gezien. Als kers op de taart kwam er een vis van ong. 1,50 meter aanzwemmen. Onwijs mooi van kleur en zo tam!! Hij is de mensen gewent en wordt waarschijnlijk gevoerd want als je je hand opstak kwam ie naar je toe om te kijken of er wat in zat. We hebben hem gevoeld, super glad, glibberig eigenlijk maar zo'n ervaring!!
Daarna gingen we nog naar een voederplek voor kleinere vissen. Evengoed best groot hoor, zo'n 20 tot 30 cm. Heel mooi om zo veel vissen bij elkaar te zien zwemmen.
Het half uur was voorbij gevlogen!! Zo gaaf!!! Die instructrise heeft de mooiste baan op aarde!
Boven gekomen boekte mijn lieverd gelijk een 2e duik voor mij, hij had gezien hoe ik had genoten. Zelf ging ie nog een keer snorkelen naar de plek die ik hem had gewezen.
Om 14.00 uur mocht ik weer. Nu alleen met een instructeur er waren nml weinig 2e duikers. Hij liet me weer andere dingen zien. Koraal wat naar binnen schoot als je het aanraakte, hij heeft ook nemo voor me gevonden. Yeah!!! Wally ( zo noemden we de grote vis) kwam ook weer gedag zeggen.
Ik keek op zijn duikersklok en zag dat we op 10 meter diep zaten. Dat gaf een goed gevoel. Alleen het naar boven kijken vond ik enger. Ook nu vloog de tijd. Het duiken ging zo goed! Geen angst, paniek of wat dan ook. Gewoon Genieten met een hoofdletter!
Wat wij vandaag hebben gezien valt niet te omschrijven. Punt.

Om 15.00 uur begonnen we aan de terug reis. Zelfs ik had een pleistertje geplakt want die misselijkheid was niet fijn. De zee was minder lang ruig als de heen weg wat niet wegnam dat Robert weer iets in het zakje achterliet. We hebben alle foto's die een fotograaf daar onderwater maakte gekocht op een usb stick.

Bij terugkomst op de camping bleek er nog steeds niemand te zijn geweest om de camper te repareren, die komt morgen (zegt ie). Dus morgen weer van plek veranderen op de camping. Maar we hebben iig plek. Ook voor nieuwjaarsdag maar geregeld want stel je voor en we kunnen weg dan zijn misschien de campings weer gesloten... Dus we zitten hier nog steeds ff.
Apollo is nog niet van ons af....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 9985

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: