Water in de woestijn - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Water in de woestijn - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Water in de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 December 2015 | Australië, Tennant Creek

Water in de woestijn

Vanmorgen chill opgestaan, de temperatuur was goed, onze dag kon beginnen. Om een uur of half 10 geloof ik, reden we de Stuart Highway weer op. 31,5 graden bij vertrek. Wat zal ik zeggen over de rit, veel woestijn maar nog meer groen. Snelle wegen, veel zonder snelheidsbeperkingen maar toch niet sneller gegaan als 120. Soms liet de wind het niet toe en zakte ik tijdelijk iets af. Onderweg zagen we de dreigende wolken al hangen en de regen op grote verten neer komen. Wij ontkwamen er ook niet aan. Al moet er bij gezegd worden dat een buitje niet langer duurde dan een minuut of 3. Toch werd gelijk zichtbaar dat er best wel veel neerslag naar beneden kwam want de eerste creeks met water erin (tot nu toe alleen maar droge gezien) werden gespot. Best een raar gezicht, zoveel water ineens in de woestijn. Gelukkig nog geen flooded roads gezien. De Aboriginals stonden zich gelijk te wassen in het water. Onderweg wilden we nog gaan tanken maar bij de eerste gelegenheid stond het er vol met Abbo's, niet veilig naar ons gevoel. Bij de tweede was de diesel prijs zo belachelijk hoog dat we besloten dat we de rit naar Tannant Creek nog wel konden uitrijden.
Onderweg kwamen we nog langs "the devils marbles" waar we gelijk de standaard break ( na 2 uur rijden) namen. Een heel mooi gezicht, ronde keien, vanuit het niets, opelkaar. Na wat foto's en irritante vliegen gingen we het laatste stuk naar Tennant doen. Daar getankt waar het een stuk goedkoper was als 100 km terug. Op de kaart had ik gezien dat er op de kruising naar het oosten nog een roadhouse was met camping. Daar zijn we veilig aangekomen. Wie weet zo nog even een duikje doen in het zwembad. De temperatuur is goed, bij aankomst 32,5 graad. De papegaaitjes weer in de boom, gewoon genieten!

Km stand 56729
Gereden 525 km