Op naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Op naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Op naar Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Alice Springs

Op naar Alice springs

Om half 5 dus de wekker en hop, klokslag 5 reden we van het terrein af. Het was nog donker. Rond half 6 hadden we een prachtig plekje op de sunrise vieuw kant. De vliegen waren ook al weer vroeg op. Om 10 voor 6 begon het spectakel. Prachtig hoe zo'n steen van kleur veranderd en er steeds nieuwe,andere schaduwen ontstaan. Weer veel foto's gemaakt dus.
Om half7 waren we terug op de camping en gingen nog even verder slapen tot een uur of 8. Even gedouched en weer ingepakt, ready to go.
Om in Alice Springs te komen moesten we de gister afgelegde weg van 255 km opnieuw in tegengestelde richting afleggen, ik vond dat best wel saai. Best smal met stukken slecht wegdek. Nog wat hagedissen bijna doodgereden. Aan het eind van de weg linksaf en hop hop hop naar Alice Springs. Mooi landschap wat steeds veranderde, droog, soms groen, soms hogere bomen , soms struiken en soms niets. De Stuart highway is goed te berijden. Sinds we in NT zijn mag er 130 gereden worden maar dat doe ik niet. Het autootje rijd gewoon het lekkerst op 110 km per uur. Om een uur of 3 kwamen we aan. We wilden even het stadje bezoeken maar die plannen hebben we gewijzigd. Eerst even een paar boodschapjes doen.bij de eerste de beste supermarkt zijn we gestopt. Overal waar je keek zaten Aboriginals, gewoon op straat, op de stoep, tegen een boom enz. Bij de supermarkt stond een politie auto. Daarom leek het ons wel veilig om de camper daar even alleen te laten. De desbetreffende agent stond in de supermarkt, te posten bij de inpandige liqerstore. Vast bedoeld om de in grote getale aanwezige abbo's in de gaten te houden. Desondanks voelde ik me niet lekker met die viespeuken vlak bij de camper. Dus snel ingeladen en door naar waar geen/ minder van die gasten waren. Zo'n 5 km verder vonden we een top-tourist camping beetje verder van het stadje afgelegen. Die wilden we toch niet meer in.
Aller aardigst zijn we geholpen en ja de planning was om even een duik te nemen in het zwembad maar ja, er was wifi dus moest er vanalles worden gepost. De temperatuur hier is iets minder warm maar bij aankomst toch zeker wel 35 graden. We zitten nu om 20.00 uur nog heerlijk buiten, de 30 graden halen we nog wel.
Komende dagen gaat het gas er op. Met nog ong 2500 km tegaan willen we met de kerst in Cairns zijn. Veel te beleven zal er onderweg niet zijn dus de cruise control gaat erop.

Km stand 56204
Gereden vandaag: 498 km