Hello again - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Hello again - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Hello again

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 December 2015 | Australië, Port Augusta

Hello again,

Plannen worden gemaakt om veranderd te worden toch?
Half 8 op na een koude nacht door de airco. Buiten is het niet kouder geworden dan 27 graden en wij hadden een dekentje, heerlijk!
Om 10 uur verlieten we de bloed hete camping om in het dorpje het een en ander te gaan zien. Een ondergronds kerkje was snel gevonden en van binnen bekeken, binnen was het 25 graden, best te doen! Het was te vroeg om al naar het ondergronds hotel te gaan dus wilden we gaan zwemmen in het openbare zwembad, die was nog dicht. Bij een ander hotel zouden we mogen zwemmen als gast van de camping maar er liepen zoveel Abbo's daar op straat dat we de camper niet alleen durfde te laten. Wat zijn dat toch een lelijke, vieze mensen, sorry hoor. Bovendien zijn ze gewoon eng.
Ok, wat zullen we doen? Mijn eerlijke mening was om te gaan rijden. Gelukkig was Robert het met me eens. Dan maar geen hotel, dit was niet leuk meer met die hitte en die abbo's. Dus gas er op. Nieuwe planning: ong 500 km rijden tot de afslag naar de Uluhru. Na een km of 180 zagen we de koeien langs de weg waar de borden ons voor waarschuwden. Nog een stop gemaakt om te tanken ( nee Rene je Lonely Planet lag er niet meer) en weer door ivm de nog steeds 39 graden.En na het plaatsje Marla kregen we wilde paarden te zien, ook gewoon langs de kant van de weg. Even wilden we eerder stoppen maar het was toch nog heet dus we konden beter doorgaan. We passeerden de grens Northern Territorie waar we de fotootjes van hebben gemaakt. Bij de afslag richting Ayers rock was een camping, MET ZWEMBAD!! Snel uitgepakt en een heerlijke duik genomen, wat een verademing! De camping zit vol met papegaaitjes, erg leuk. De was zit erin en wij halen zo iets te eten bij de take-away. Toevallig staan hier ook weer mensen waar we naast stonden op een camping in Port Augusta, so Hello Again!
Nu kunnen we weer heerlijk buiten zitten, het is goed uit te houden hier.ik schat 36 graden met een heerlijk zacht windje.
Morgen nog 250 km tot Ulhuru en de Kata Tjuta, zin in!

Km stand 55293
Gereden 489 km