Batemansbay to Orbost - Reisverslag uit Orbost, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Batemansbay to Orbost - Reisverslag uit Orbost, Australië van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Batemansbay to Orbost

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 December 2015 | Australië, Orbost

De biologische wekker ging rond half 7. Even lekker douchen (alle sanitair in Aussi is super schoon) en ontbijten. De beheerder van the Big4 (camping-keten) kwam een praatje maken met Robert. Zo vriendelijk! Toen ik uit de douch kwam kwam hij aan met een road map en legde ons (mij eigenlijk want Robert kan geen kaart lezen) uit wat een mooie route was naar het zuiden. Het zou een route zijn van een uur of 4 langs allerlei strandjes en mooie plekken. Zo gezegd zo gedaan. Nou Sam had niets teveel gezegd, zo mooi! Prachtige stranden waar niemand was (Dalmeny en Kianga)op een vrouw met een hond na, waar we nog even mee gespeeld hebben. Hoge golven die stuk slaan op de kust, super helder blauw water gewoon amazing! Daar hebben we lekker even de voetjes in het water gedaan en een stuk op het strand gelopen. De volgende stop was om even een broodje te eten bij een meertje aan de zee, gescheiden door een zandduin. Prachtig wederom! Het weer verschilde steeds, in ene strakblauwe lucht naar in ene donker wolken maar het bleef droog. De temperatuur schommelde van 20 graden in de bergen tot 24 in de dalen met veel zon. De weg was prachtig om te rijden, prima asfalt maar af en toe smal voor zo'n grote camper, dus beide handjes aan het stuur. De max snelheid was meestal 80 km per uur maar om alles goed te kunnen zien reed ik vaak langzamer. Veel steile hellingen en bochtige afdalingen waarbij de snelheid terug moest naar 25 km per uur. Het was heerlijk rustig op de weg en de auto's die ik ophield konden op speciale inhaal banen zo nu en dan mij voorbij. No hurry! Heeeeel veel bos gezien, mooie valleien, diepe afgronden en een dode wombat langs de weg. Al met al hebben zo'n 5,5 uur gedaan over deze D-tour. Bij Merinbula zijn we nog even bij de Woolworhts boodschappen gaan doen. Een inmense supermarkt. De microwave maaltijden zijn weer ingeslagen, ze smaken echt heerlijk hier. Waarom kunnen ze dat in NL niet?
Het laatste stuk van van Eden naar Lake entrance zou volgens Sam een 3 hour drive zijn, volgas er doorheen. Dat laatste viel wel even tegen met al ruim 5 uur in de wagen. Ondanks de speedlimit van veelal 100km per uur hield ik hem op 80 ivm de net genoemde stijle afdalingen en smalle rijbanen. We verlieten New South Wales en reden Victoria binnen. Ik denk dat we 2 uur lang alleen maar bos hebben gezien hebben (veel aangetast door bosbranden) kwamen we op (iets) bewoonbaar gebied. De planning van Lake Entrance gingen we niet halen want we hebben besloten dat we uiterlijk om 17.00 uur een camping gaan op zoeken. De eerste gelegenheid was in Orbost, een gedateerde, schone en rustige camping.
Robert waant zich Sander van campinglive en heeft gekookt uhm het eten opgewamd en doet nu zoals iedere avond de afwas. Jaja echt waar! Ik MAG niet eens helpen.
Nu lekker aan een biertje, life's good!

Morgen gaan we nog meer richting zuiden. Hier op de camping hadden we al snel een praatje met een ouder Australisch stel die ook richting Great Ocean Road gaan. Ze hadden fantastische kaarten van het zuidelijk gebied en raadde ons aan deze ook bij de info desk te halen. Dat gaan we zeker doen!

Km stand eind 51939
Vandaag gereden: precies 400 km