Australië again - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Anneke Homan - WaarBenJij.nu Australië again - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Anneke Homan - WaarBenJij.nu

Australië again

Door:

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Augustus 2015 | Nederland, Uitgeest

G'day mates,


Het schijnt dat ik Robert heb aan gestoken met een virus, het australië virus wel te verstaan. Al sinds ik hem heb leren kennen heb ik hem verteld over de mooie tijd die ik samen met mijn zoon René heb doorgemaakt in het prachtige Austalië. In December 2008 ben ik samen met met René een reis gaan maken van 6 weken lang, langs vele highlight Downunder.

Nu, 7 jaar na dato, mag ik het wéér ervaren, maar nu met mijn liefde!!!

De plannen zijn zo 2 jaar geleden ontstaan, datum (maand en jaar) geprikt en zo er naar toe gewerkt. Het vergt nog al wat voorbereidingen want ja, hoelang gaan / kunnen/ willen we?
Wat willen we zien/doen? Hoe willen we het doen?

Antwoord op vraag 1 is gelukkig opgelost. Beiden hebben we de gelegenheid om 8! weken te gaan. Een toeristen visum bied de mogelijkheid tot 3 maanden maar we hebben ook nog werk en kinderen hier natuurlijk. Dus al met al een super lange tijd om daar te zijn. Senna blijft thuis onder supervisie van zijn oudere zus en broer en Daytona heeft onderdak bij Léone. Robin kan bij haar moeder blijven. Kids zijn onder de pannen...

Het antwoord op de vraag wat willen we is iets moeilijker. Veel zien is een inkoppertje, maar wat dan. Een bucket list dan maar.
Duiken: já, great barrier rif!! Eerdaags starten we een duik curcus hier in Egmond om het brevet volledig te halen ergens in Australië. Het mooiste duik gebeid op aarde mag je niet missen.
Sydney: hoe kan je er omheen met de harbour brigde, the oprah house, bondi beach en zóveel meer.
The great ocean road: google maar haha. Door slechte weersomstandigheden op mijn vorige bezoek heb ik er niet van kunnen genieten zoals het zou moeten. Het was al prachtig met rot weer dus hopen dat het weer ons nu gezind is. Daar bij zijn de 12 apostellen (google) een must see!!
South australia: de wijn gaarden, ja er moet geproeft worden.
The Outback: Met een Hoofdletter. Duizenden kilometers met niets, niets! Dat is beleven 2.0, hitte ( in een airco camper, dat dat weer wel ;-)) de stlte, niemand tegen komen, het verschil met de A10 ring Amsterdam.
We gaan het niet makkelijk maken want we gaan/moeten zien, de Uluruh, de grootste monoliet op aarde. Één rots bestaande uit één steen. Ja als je er toch bent...
Kangaroo's: ontkom je niet aan. Veelal dood langs de weg want je mag niet remmen om ze te ontwijken om het verkeer niet in gevaar te brengen (ja heus waar)
Aboriginals: de 'echte' wil je natuurlijk zien maar volgens de waarschuwingen en ervaringen zijn ze niet leuk.

Ongetwijfeld wordt The List nog/weer aangevuld.

Hoe we het gaan doen?? Luxe! Met camper, met alle voorzieningen onboard. Airco, douche, wc. Wij redden het wel die 13.000 km!!

En nu komt het steeds dichterbij, nieuwe onderbroeken moeten worden gekocht, in de uitverkoop scoren we nog mouwloze shirtjes en de paspoorten worden ook eerdaags besteld.

We gaan aftellen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9979

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 28 Januari 2016

Australië again!

29 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: